ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند تاثیر آلودگی هوا بر افزایش ابتلا به آسم | بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهر‌ها ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره باران شامپانزه ایرانی که در کنیا کشته شد

  • کد خبر: ۹۲۵۷۹
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
درباره باران شامپانزه ایرانی که در کنیا کشته شد
باران شامپانزه ایرانی که چند ماه قبل برای مراقبت بیشتر به یکی از باغ وحش‌های کنیا فرستاده شده بود، در درگیری با دیگر شامپانزه‌ها کشته شد.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ همین چند ماه قبل بود که در باغ وحش ارم تهران برای «باران»، شامپانزه ایرانی، جشن خداحافظی گرفتند و او به کنیا منتقل شد تا در کنار دیگر هم نوعان خود زندگی جدیدی را تجربه کند، اما حالا رسانه‌های رسمی کنیا خبر از کشته شدن باران می‌دهند. آن‌ها نوشته اند: «همه شامپانزه‌های جدید که به حفاظتگاه منتقل می‌شوند باید تحت یک دوره قرنطینه ۹۰ روزه قرار بگیرند.

باران دوره قرنطینه خود را از زمان ورودش به پناهگاه با موفقیت به پایان رسانده بود، اما در ادامه او قفل ایمنی قفس را شکست و خود را به منطقه جداسازی شامپانزه‌های دیگر رساند و در درگیری با دیگر شامپانزه‌ها جان خود را از دست داد.» این برای اولین بار نیست که ناتوانی ما در ایجاد شرایط مساعد برای حیوانات باعث می‌شود آن‌ها جان خود را از دست بدهند.

همین چند وقت قبل بود که رسانه‌ها گزارش دادند، «نادیا» تنها خرس نادر بلوچی باغ وحش زابل که مدت‌ها در یک قفس غیراستاندارد زندگی می‌کرد و رسانه‌ها مدام نسبت به شرایط بدی که در آن زندگی می‌کرد، هشدار می‌دادند بالاخره تلف شد و بدتر اینکه طبق گفته رئیس سازمان محیط زیست سیستان وبلوچستان صاحبان باغ وحش در تلاش بودند تا این موضوع به رسانه‌ها درز پیدا نکند.

چند ماه پیش هم تصاویر ناراحت کننده‌ای از رفتار صاحب یک باغ وحش با گورخر بیچاره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که با اعتراض فعالان محیط زیست و مردم روبه رو شد. صاحبان باغ وحش هم تلویحا گفتند هرکاری دلمان می‌خواهد می‌کنیم و بعد از مدتی خبر رسید که همان گورخر از همان باغ وحش تلف شده است.

این روز‌ها انگار خبر‌های ناگواری که از باغ وحش‌های کشور و مراکزی که از حیوانات مراقبت می‌کنند، بیشتر شده، خبر‌هایی که حتی شامل حیوانات درحال انقراض هم می‌شود، مثل یوز‌های ایرانی که سال هاست درباره خطر انقراض آن هشدار داده می‌شود، اما در مرحله اقدام اتفاقات چندانی برای محافظت از این گونه کمیاب نمی‌افتد.

همین چند وقت قبل بود که خبر ورود ۸۰ سر کروکودیل به قصد پرورش به کشور، واکنش‌های متفاوتی به همراه داشت. هر چند اخباری که درباره هدف از این کار منتشر شده، متناقض است، اما باید منتظر ماند و دید که واردکنندگان می‌توانند شرایط مطلوب را برای کروکودیل‌ها فراهم کنند یا خیر؟ با توجه به سابقه مدیران باغ وحش‌ها و دیگر فعالان این عرصه به نظر می‌رسد، این موضوع نیازمند توجه جدی‌تر و وضع مقررات سخت گیرانه تری برای ورود علاقه‌مندان فعالیت به این عرصه است تا ما شاهد خبر‌های کمتری از تلف شدن حیوانات باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->